Ciekawe zmiany w tym sezonie.
Silnik:
Zmiana silnika z V10 na V8 z ograniczeniem pojemności do 2400cm3.
Tak jak w ubiegłym roku, jeden silnik musi wytrzymać dwa wyścigi i jeśli silnik trzeba będzie wymienić przed wyścigiem, karą cofnięcie o 10 pozycji w tył.
Opony
W czasie weekendu każdy kierowca może dysponować siedmioma kompletami opon na suchą nawierzchnię, cztery komplety opon na mokrą nawierzchnię oraz trzy komplety na ekstremalnie mokrą nawierzchnię. Opony jednej specyfikacji mogą być zmieniane dowolnie podczas wyścigu.
W tym sezonie Williams, Toyota, Super Aguri ,Ferrari i MF1 jadą na oponach firmy Bridgestone. Renault, McLaren, Honda, BMW, Red Bull i Toro Rosso pozostali z Michelin. To ostatni rok Michelina w F1.
No i chyba najciekawsza zmiana.
Kwalifikacje -
- będą rozpoczynać się o godzinie 14.00 w sobotę. Każdy będzie musiał przejechać tyle okrążeń ile zdoła. Po 15 minutach szóstka najwolniejszych będzie wycofana i zajmie pozycje od 17 do 22.
Po następnych 15 minutach druga szóstka najwolniejszych będzie musiała się wycofać i zajmie pozycje startowe od 11 do 16.
Pozostałych 10 samochodów weźmie udział w końcowej 20-minutowej sesji.
Ich indywidualne czasy zadecydują o pozycji startowej.
Podczas pierwszych 40 minut sesji samochody mogą być dotankowywane. Samochody kończące poza pierwszą 10 mogą być także dowolnie dotankowane pomiędzy kwalifikacjami, a wyścigiem. 10 najszybszych samochodów w ciągu ostatniej 20-minutowej sesji musi wystartować z tą samą ilością paliwa, która będzie podana przez zespół. Paliwo używane podczas sesji może zostać zastąpione inną objętością przed startem.
FIA wprowadziło także regułę 110% czasu najlepszego okrążenia, mając na celu wyeliminowanie wolno jadących samochodów na początku kwalifikacji. Jeśli kierowca uzyska czas gorszy, niż 110% czasu swojego najlepszego okrążenia, wtedy okrążenia te nie będą liczyć się do kredytu paliwa i za te okrążenia kierowca nie będzie miał zwracanego paliwa przed wyścigiem
a l l l l e j a z d a
Panowie to już za trzy dni.
Ale bedzie uczta.
