Regulamin służy ustaleniu pewnych norm obowiązujących na forum. Regulamin nie jest zamknięty, więc w toku rozwoju tkk f0rUm będzie on rozwijany i poszerzany. Złamanie regulaminu kończy się zwykle odpowiednią karą. Jednakże wszystko zależy od moderatora, który może tą karę nałożyć lub też nie. Wszelkie złamania regulaminu wynikające z niewiedzy użytkowników będą traktowane jako małe "wykroczenie" a użytkownicy zostaną o tym ostrzeżeni. Celowe złamanie regulaminu automatycznie wyklucza użytkownika z forum. Wszelkie sugestie dotyczące regulaminu (np. to co powinno być dodane) proszę kierować na PW: admnistratora.
Forum
Forum służy wymianie informacji między użytkownikami, dzieleniu się opiniami oraz udzielaniu sobie wzajemnej pomocy na specjalnie do tego wydzielonych forach. Nasze forum ma charakter ogólny, wyznaczone działy powinny ułatwić pisanie wypowiedzi. Podział nie jest ostateczny. Zapraszamy użytkowników do zgłaszania uwag na temat kształtu i tematyki naszego forum.
Rejestracja
Rejestracja na forum jest bezpłatna i dobrowolna. Podczas rejestracji jedynymi wymaganymi danymi jest adres e-mail (prawdziwy, ponieważ na ten e-mail zostaje wysłany list aktywujący, bez którego konto nie zostanie zaktywowane) oraz nick (pseudonim). Resztę danych użytkownik podaje dobrowolnie i na własne ryzyko. Każdy użytkownik rejestrujący się na forum musi zaakceptować regulamin. Za złamanie któregokolwiek z punktów regulaminu użytkownik zostanie odpowiednio ukarany. Rejestracja na forum oznacza zaakceptowanie regulaminu.
Korzystanie z forum
Użytkownicy korzystający z forum zobowiązani są do przestrzegania panującego w Polsce prawa oraz ogólnie przyjętych przez internautów zasad (patrz Treść postu).
Pisanie na forum
Każde forum posiada pewien zakres tematyczny, którego użytkownicy muszą przestrzegać podczas umieszczania w nim swoich postów. Jeżeli temat postu nie pasuje do żadnego z działów tematycznych, post należy umieścić na forum ogólnym (h y d e p a r k). Zabrania się postowania dwa razy tego samego postu na tym samym, bądź innym forum. Użytkownik powinien tak dobrać forum, aby zagadnienie poruszone w poście było zgodne z tematyką forum, w którym post został umieszczony. Posty, których zagadnienia nie pasują do danych działów zostaną usunięte lub przeniesione przez moderatorów do odpowiednich działów.
Treść postu
Przy pisaniu nowych postów lub tematów należy pamiętać, że:
Niedozwolone jest umieszczanie w postach treści, materiałów niezgodnych z zasadami etycznymi oraz panującym prawem. Niedozwolone jest umieszczanie wszelkiego rodzaju wulgaryzmów, treści rasistowskich, niechęci do innych religii, braku tolerancji, propagowania pornografii. Z powyższym wiąże się zakaz publicznego wulgarnego wyrażania się na forum o innych użytkownikach z powodu ich poglądów lub innych pobudek.
Forum nie służy jako chat, dlatego do bezpośredniego kontaktowania się między użytkownikami należałoby posłużyć się Wiadomościami Prywatnymi (PW), wbudowaną w forum bramką Gadu-Gadu lub skryptem do wysyłania wiadomości e-mail. Odpowiadając na czyjś post należy się trzymać ustalonego wcześniej tematu, a nie pisać o wszystkim i o niczym.
W treści postu nie mogą znajdować się następujące treści: linki do stron komercyjnych, partyjnych, pornograficznych. Zabrania się wyświetlania na forum jakichkolwiek banerów do tych stron oraz płatnych banerów (użytkownik, który w taki sposób będzie chciał sobie "dorobić" zostanie usunięty z forum, bez możliwości wtórnej rejestracji).
Na forum nie pisze się WIELKIMI LITERAMI (uznawane jest to przez internautów za krzyk i jest to bardzo niekulturalne).
Nie należy przesadzać ze zbytnim formatowaniem i upiększaniem forum. Należy pamiętać, iż nie każdy ma szybkie łącze. Na pewno żaden z "modemowców" nie chciałby czekać 15 min na wczytanie 50 obrazków. Nie należy również pisać bardzo dużą lub bardzo małą czcionką, ponieważ zmniejsza to czytelność postu i w konsekwencji mniej użytkowników będzie chciało na ten post odpowiedzieć.
Każdy użytkownik ujawnia swoje dane na własną odpowiedzialność. Forum jest ogólnodostępne, dlatego lepiej nie podawać na forum swojego numeru telefonu komórkowego, adresu, itp.
Należy pisać zwięźle, a najważniejsze fragmenty w jakiś sposób wyróżnić (np. pogrubić lub pochylić), co zwiększy czytelność postu.
Należy przestrzegać obowiązującego w Polsce prawa autorskiego. Wszelkie powielanie materiałów jest uznawane za plagiat i będzie ono bezlitośnie tępione. Jeśli użytkownik pragnie umieścić na forum fragment pracy innego internauty musi uzyskać od niego na to zgodę.
Prywatne Wiadomości jak sama nazwa wskazuje są prywatne, dlatego odpowiadając nadawcy wiadomości należy to zrobić również używając PW, a nie umieszczając odpowiedź na forum (ewentualnie jeśli chcemy kogoś przeprosić wypadałoby to wyrazić publicznie).
Edytowanie postu
Edycja postów jest wyłączona na tym forum. Ma to na celu zapobieganie nadużyciom ze strony użytkowników. Przed wysłaniem posta należy się upewnić, że zawiera on wszystko co mamy do powiedzenia na dany temat.
Emblematy
Emblematem (avatarem) jest obrazek wyświetlany w profilu użytkownika oraz przy każdym jego poście. Emblemat nie może zawierać niecenzuralnych słów, pornografii, reklam komercyjnych stron (adres prywatnej strony jest dozwolony). Jego wielkość nie może być większa niż 150x150 pikseli. Używanie cudzych emblematów jest zabronione (i traktowane jako plagiat - patrz wyżej).
Sygnatura (podpis)
Sygnaturą jest podpis umieszczany pod każdym z postów użytkownika. Sygnatura nie może zawierać niecenzuralnych słów, treści rasistowskich i pornograficznych. Zabronione jest umieszczanie w sygnaturze banerów reklamowych. Sygnatura nie może być pisana czcionką większą niż standardowa ponieważ "rozciąga" to znacznie forum i czyni stronę nieczytelną. W sygnaturze można umieścić linki do stron, ale tylko niekomercyjnych. Można umieszczać sygnatury graficzne. Maksymalny rozmiar obrazka - szerokość nie więcej jak 600 pikseli i wysokość maksymalnie 60 pikseli. Nie stosowanie się do powyższych ograniczeń spowoduje wyciągnięcie konsekwencji.
Postanowienia końcowe
Powyższe zasady obowiązują wszystkich, włącznie z moderatorami oraz administratorem i służą utrzymaniu odpowiedniego poziomu kultury, szacunku oraz przyjaznej atmosfery. Za złamanie któregokolwiek z powyższych postanowień zostanie nałożona kara. Najłagodniejszą karą tutaj będzie usunięcie / zablokowanie / podzielenie / przesunięcie tematu lub postu, w poważniejszych przypadkach użytkownik zostanie usunięty trwale lub tymczasowo. Karę wymierzają wyłącznie moderatorzy, którzy podlegają administratorowi i sami mogą zostać ukarani. Wszelkie decyzje są odwoływalne i w przypadku uwzięcia się moderatora na któregoś z użytkowników, proszę o tym powiadomić administratora. O cofnięcie decyzji moderatora można prosić jego samego chyba, że moderator nie miał podstaw do ukarania użytkownika. W nadzwyczajnych przypadkach można skontaktować się z administorem na jego PW.