skorpion napisał(a):Cyt. - "ostrzega Józef Medyk, wojewódzki komisarz wyborczy, emerytowany sędzia Sądu Najwyższego. "
-"przewiduje prof. Hubert Izdebski, znawca prawa administracyjnego. "
Są to kolejne głosy w dyskusji (nie przesądzam czy jedynie słuszne) ale gdyby dodać do tego głos Simplicissimusa i zadać pytanie, który z tych "autorytetów" ma rację to Simpli, wybacz ale na Ciebie bym nie wskazał.
skorpion napisał(a):
Różnica polega na tym ,że Ty piszesz o moim manipulowaniu, chociaż dość wyraźnie zaznaczyłem ,że nie przesądzam o słuszności głosów w dyskusji. Natomiast Ty już wiesz ,że pogląd sedziego Medyka jest kuriozalny. Ja nie jestem prawnikiem ,Ty podobno tak. Z tego powodu staram się nie zabierać głosu z pozycji jedynego mądrego w przeciwienstwie do Ciebie.

simplicissimus napisał(a):No tak, artykuł rzeczywiście ciekawy. Tylko czy ma odzwieciedlenie w rzeczywistości?
Przeczytajmy cały art. 27:Art. 27.
1. Od uchwały rady gminy o wygaśnięciu mandatu wójta z przyczyn, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 3 i 4, wójtowi, którego uchwała dotyczy, przysługuje odwołanie do właściwego sądu okręgowego w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia. Przepisy art. 60 i art. 61 ustawy, o której mowa w art. 2 ust. 2, stosuje się odpowiednio.
2. Wygaśnięcie mandatu wójta następuje z dniem wydania przez sąd orzeczenia oddalającego odwołanie.
A więc mówimy o odwołaniu do sądu w przypadku odwołania, sprawdźmy teraz z jakich przyczyn:Art. 26.
1. Wygaśnięcie mandatu wójta następuje wskutek:
3. utraty prawa wybieralności lub braku tego prawa w dniu wyborów,
4. naruszenia ustawowych zakazów łączenia funkcji wójta z wykonywaniem funkcji lub prowadzenia działalności gospodarczej, określonych w odrębnych przepisach.
Tymczasem Janusz Gromek będzie mał wygaszony mandat z tytułu p 1a, który brzmi:Art. 26.
1. Wygaśnięcie mandatu wójta następuje wskutek: