Nie potrzebujemy tras dla rowerów?

Tutaj można pisać o wszystkim i o niczym. Jeżeli to, co chcesz napisać nie pasuje do żadnej innej kategorii, właśnie tu powinno się znaleźć.

Nie potrzebujemy tras dla rowerów?

Postprzez Generał » czwartek, 6 lip 2006, 12:37

Nie potrzebujemy tras dla rowerów

Eksperci: budowa ścieżek wzdłuż chodników to przeżytek!

Warszawa nie musi mieć ścieżek rowerowych. Cyklistom wystarczą ulice
przeznaczone dla samochodów - taką kontrowersyjną tezę stawiają zagraniczni
i polscy eksperci.

Stołeczni rowerzyści od lat walczą o specjalne trasy dla rowerów, które, ich
zdaniem, powinny być budowane wzdłuż większości warszawskich ulic.
Komunikacja rowerowa jest zdrowa, ekologiczna i tania, więc trzeba zrobić
wszystko, by ją promować - uważa rowerowe lobby.

Szwedzki przykład

Trudno się z jego argumentami nie zgadzać. Sęk w tym, że - jak pokazują
zagraniczne przykłady - specjalne ścieżki dla rowerów do tej promocji nie są
wcale potrzebne.

- Aby rowerzyści mogli poruszać się po naszym mieście szybko i sprawnie, nie
potrzebują własnych dróg. Po prostu korzystają ze zwykłych ulic - wyjaśnia
Życiu Warszawy Jessica H. Jönsson ze szwedzkiej organizacji turystycznej
Malmö Tourism. - Jestem pewna, że w Warszawie też tak powinno być. Tak jak
my, wy też nie potrzebujecie wydawać pieniędzy na budowę specjalnych duktów
dla jednośladów - dodaje.

W Malmö mieszka około 275 tys. osób. Jest około 100 tys. aut i... 250 tys.
rowerów. Niemal każdy mieszkaniec trzeciego pod względem wielkości miasta w
Szwecji porusza się regularnie jednośladem. Rowerzyści są wszędzie. Można
ich spotkać na każdej ulicy, o każdej porze dnia. Władze miejskie nie
spychają ich na ścieżki. Są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego.

Eksperci są za

Zdaniem dr. Andrzeja Brzezińskiego z Instytutu Dróg i Mostów Politechniki
Warszawskiej, wariant szwedzki, czyli brak ścieżek i puszczenie ruchu
rowerowego ulicami dla aut w Warszawie, jest jak najbardziej możliwy.

- Chodzi przede wszystkich o centrum, a ściślej Śródmieście. W obszarze
ograniczonym ulicami Słomińskiego, Okopową, Towarową, Trasą Łazienkowską i
Wisłą wskazana byłaby likwidacja oddzielnych ścieżek i połączenie ruchu
samochodowego z rowerowym - tłumaczy dr Andrzej Brzeziński.

Z pomysłem Brzezińskiego zgadza się Jerzy Pomorski z Automobilklubu Polski.
Twierdzi, że tylko w ten sposób kierowcy nauczyliby się szanować interesy
rowerzystów.

- Kiedy ruch jest rozdzielony, na ulicach nie ma jednośladów, bo rowerzyści
korzystają ze ścieżek. Jeśli, przynajmniej na części ulic, byłby razem,
więcej rowerów jeździłoby obok samochodów. Kierowcy musieliby uważać,
zmniejszyć prędkość i wreszcie ostatecznie zaakceptować fakt, że rowerzyści
mają takie samo prawo do jazdy ulicą jak oni - mówi Pomorski.

Stołeczny Ratusz nie wyklucza zmian w polityce rowerowej. Urzędnicy zapewne
spotkają się w tej sprawie z rowerzystami. Czy uda zawrzeć porozumienie?

Data: 2006-07-03

MARCIN HADAJ mhadaj@zw.com.pl


Opinia: Marcin Jackowski, Stowarzyszenie Zielone Mazowsze

Nie jestem zwolennikiem budowania ścieżek, gdzie się da. Nie o to chodzi,
żeby szlaków rowerowych było dużo. Ważne, by znalazły się tam, gdzie są
naprawdę potrzebne i służą poprawie bezpieczeństwa na drogach. Gdzie można
korzystać z ulic, ścieżek budować nie trzeba.
Generał
Coś tam napisał
 
Posty: 72
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 12:11

Postprzez Flo_ » czwartek, 6 lip 2006, 12:41

zgadzam sie z tym, ludzie niby maja sciezki rowerowe na chodnikach ale czesto gesto fruna calym chodnikiem, do tego nie potrafia sie wymijac 9ostatnio bylem swiadkiem zderzenia czlolowego).

Powinni jezdzic ulicami, wystarczy tylko uwazac, bo wypadki rowerzystow na miescie to przewaznie ich wina, albo zjezdzaja za gleboko ku srodkowi albo zasuwaja po pasach jadac.

Sam czasem jezdze na rowerze i wole ulice, niz zabijac przechodni
Flo_
 

Postprzez boss » czwartek, 6 lip 2006, 13:27

brak kultury tych co chodza i tych co śmigją na kołach (ścieżkarowerowado Podczela)
czasami odnosze wrażenie że nie dorośliśmy do epoki rowerowej
Avatar użytkownika
boss
Twardziel
 
Posty: 78
Dołączył(a): niedziela, 25 cze 2006, 13:56
Lokalizacja: miejscowy

Postprzez Elfik » czwartek, 6 lip 2006, 16:45

Elfik
Mistrz klawiatury
 
Posty: 383
Dołączył(a): niedziela, 25 cze 2006, 16:57
Lokalizacja: z Radzikowa

Postprzez Roman » czwartek, 6 lip 2006, 17:18

Avatar użytkownika
Roman
Mieszka tu
 
Posty: 944
Dołączył(a): niedziela, 31 paź 2004, 21:39
Lokalizacja: Kołobrzeg

Postprzez Elfik » czwartek, 6 lip 2006, 17:29

Elfik
Mistrz klawiatury
 
Posty: 383
Dołączył(a): niedziela, 25 cze 2006, 16:57
Lokalizacja: z Radzikowa

Postprzez ewe » piątek, 7 lip 2006, 07:37

Avatar użytkownika
ewe
Gwiazdor
 
Posty: 1505
Dołączył(a): wtorek, 6 gru 2005, 07:29

Postprzez kulA » piątek, 7 lip 2006, 12:01

Avatar użytkownika
kulA
Rycerz forum
 
Posty: 1223
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 07:25
Lokalizacja: z domu

Postprzez Sato » sobota, 8 lip 2006, 04:27

to zly pomysl.. wpuszczac masowo rowerzystow na drogi nasze... szwedzi to cwaniaki, moga taki ekspertyzy wystawic, bo u nich KULTURA JAZDY to jest naturalna rzecz, przestrzegana na codzien, w przeciwienstwie do nas
oni dorosli mentalnie juz dawno do tego... my jeszcze nie
kazdy kto byl w Szwecji napewno doswiadczyl tego, to naprawde widac golym okiem

uwzam, ze powinnismy przejsc etap budowania przeroznych sciezek, na wzor Holenderski... a dopiero potem myslec o rownouprawnieniu... i bynajmniej nie chodzi o to ze mam cos do rowerzystow, po prostu to dla ich bezpieczenstwa i zdrowia
Avatar użytkownika
Sato
Dyskutant
 
Posty: 198
Dołączył(a): niedziela, 29 cze 2003, 22:24
Lokalizacja: z Marsa :)

Postprzez ewe » sobota, 8 lip 2006, 07:28

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, albo raczej od tego czym jedziemy.

I ci mają swoje racje i ci drudzy też. Dlatego i jedni i drudzy musza sobie wzajemnie nie utrudniać poruszania się
Avatar użytkownika
ewe
Gwiazdor
 
Posty: 1505
Dołączył(a): wtorek, 6 gru 2005, 07:29


Powrót do :: hydepark

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron